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소리기도 모음

43. 17.6.21. 하느님 뜻의 지배를 받기로 한 사람은 그 가 내뜻 안에서 하는 행위들과 같은 수의 바다들을 소유 한다.

 

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하느님 뜻 안에서 하는 행위, 기도는 기도의 바다, 하느님을 흠숭합니다는 흠숭의 바다, 하느님을 사랑합니다는 사랑의 바다, 작은 고통은 고통의 바다가 된다. 하느님 뜻의 지배를 받기로 한 사람은 그 가 내뜻 안에서 하는 행위들과 같은 수의 바다들을 소유 한다.

 

천상의 책 제20211926114

 

창조주의 충실한 모상인 지극히 거룩하신 동정녀.

하느님 뜻은 물 몇 방울을 바다로 바꾸는 힘이 있다.

조물치고 하느님 뜻을 감추고 있지 않은 것은 없다.

 

1. 지극히 높으신 뜻 안에 계속 머물러 있으면서 여왕이신 엄마께 내가 영원한 피앗의 나라를 탄원하여 얻도록 도와주시기를 기도하였다. 그러자 다정하신 예수님께서 내 안에서 거동하시며 이렇게 말씀 하셨다.

 

2. “딸아, 내 천상 엄마는 내 뜻의 나라 자녀들의 가장 완전한 모상이셨다. 그리고 내 뜻이 자신의 맏딸을 가지고 있었기 때문에 구원사업이 올 수 있었다. 만약 우리 (성삼위)에게 우리 뜻의 맏딸이 없었다면, ‘영원한 말씀인 나는 결코 하늘에서 내려오지 않았을 것이다. 땅으로 내려오려고 내가 우리의 뜻과 아무 관계가 없는 자녀들을 믿거나 쓰는 일은 절대 없었을 것이니 말이다.

 

3. 그러므로, 네가 보다시피, ‘구원의 나라가 도래하기 위해서 우리 뜻의 딸이 필요하였다. 그런데 그분은 영원한 피앗의 나라의 딸이었기 때문에 당신 창조주의 충실한 모상, 모든 피조물의 완전한 복사판이셨다.

 

4. 그분은 지고하신 뜻이 모든 조물 안에서 시행하시는 모든 행위들을 그분 내부에 담으실 수 있었다. 또 그분에게는 모든 조물을 다스릴 최고 통치권이 있었으므로 하늘과 별들과 태양 및 모든 것을 그분 안에 담으실 수 있었다. 그리하여 하늘의 복사판이, 태양의, 바다의, 온통 꽃이 만발한 땅의 복사판이 그분의 통치 아래 놓여 있었다.

 

5. 그러니 내 엄마를 보면, 그분을 에워싸고 있는 일찍이 본 적 없는 경이로운 것들을 볼 수 있었다. 곧 하늘과 더없이 찬란한 태양을 볼 수 있었고, 우리가 우리의 딸을 보려고 우리 자신의 모습을 반사하는 수정같이 맑은 바닷물을 볼 수 있었고, 또 언제나 꽃이 만발한 봄의 땅도 볼 수 있었다. 이는 천상의 창조주를 매혹하여 산책을 하게 할 정도로 아름다운 땅이였다.

 

6. , 이 천상 여왕은 얼마나 아름답던지! 우리의 모상뿐만 아니라 우리가 빚어낸 모든 작품들의 복사판도 그 안에서 볼 수 있었으니 말이다. 한데 그것은 여왕이 우리의 뜻을 자신 안에 지니고 있었기 때문에 (가능한 일)이었다.

 

7. 그런데, ‘지고한 피앗의 나라의 도래를 위해서도 우리 뜻의 딸이 또 한 사람 필요하였다. 그 사람이 만일 우리 뜻의 딸이 아니라면, 우리의 뜻이 우리 뜻의 신비와 고통과 지식을, 그 놀라운 것들과 그 거룩함과 그 통치권을 그녀에게 맡길 수 없을 것이기 때문이었다.

 

8.부모는 즐겨 재산을 자녀들에게 알리며 소유하게 하고, 자녀들을 더 부유하고 더 행복하게 해 주려고 더 많은 재산을 소유하기를 원한다. 이와 같이 내 뜻도 즐겨 내 뜻의 재산을 내 뜻의 자녀들에게 알리고, 부유하고 행복하게, 끝없는 행복으로 행복하게 해 주기를 좋아한다.

 

9. 한데 지고한 피앗의 나라에는 존귀하신 여왕의 복사판들이 있을 것이기에, 그 복사판들을 가지기 위하여 여왕께서도 이 거룩한 나라가 땅에도 오시기를 간절히 바라며 기다리고 계신다. 그것은 참으로 아름다운 나라일 것이다. - 빛의 나라, 무한한 부의 나라, 완전한 성덕의 나라, 완전한 통치권이 행사될 그 나라는!

 

10. 이 나라의 우리 자녀들은 모든 왕들과 여왕들이 될 것이고, 하느님이신 임금님의 왕실 가족으로서 그들 자신 안에 모든 조물을 담고 있을 것이다. 그들은 또 우리 천상 아버지를 쏙 빼닮은 생김새일 것이고, 따라서 우리 영광의 완성, 우리 머리의 영관(榮冠)이 될 것이다.”

 

11. 그 후 나는 예수님께서 말씀하신 것에 대해 생각하다가 이렇게 혼잣말을 하였다.

 

내 엄마께서는 말씀의 어머니가 되리라는 것을 아시기 전에는 슬픔이나 고통을 겪지 않으셨다. 지극히 높으신 뜻의 광활한 영역 안에서 사는 행복을 누리셨기 때문에 더욱 그러했다. 그러니 그분께서 소유하신 수많은 바다들 중에 고통의 바다는 없었다. 이 고통의 바다가 없는 상태로 대망의 구원자를 탄원하여 얻으신 것이다.’

 

12. 그러자 예수님께서 다시 입을 여시어 말씀을 이으셨다.

 

딸아, 내 사랑하올 엄마는 내 어머니가 되리라는 사실을 아시기 전에도 고통의 바다를 가지고 계셨고, 이 바다는 당신의 창조주께 가해지는 모욕들로 말미암은 고통의 바다였다. , 그 때문에 얼마나 슬퍼하셨는지!

 

13. 게다가 그 고통은 하느님 뜻에 의해 일깨워진 고통이었다.

 

그분이 소유하신 하느님 뜻은 이 뜻 안에서 수행된 모든 것을 더없이 작은 것이나 물 몇 방울까지도 끝없는 바다로 바꾸는 능력, 곧 샘의 능력을 내포하고 있기 때문이다. 내 뜻은 사실 작은 일은 할 줄 모르고 언제나 큰 일을 한다.

 

14. 그러므로 그 끝을 볼 수 없을 만큼 광대한 하늘을 펼치지 위해서도 우리의 입을 열어 피앗을 발하는 것으로 충분하였고, 온 땅을 빛으로 채우는 태양을 빚어내기 위해서도 한 번의 피앗으로 충분하였고, 다른 많은 것들에 대해서도 마찬가지였다.

 

15. 이는 내 뜻이 하나의 티끌 또는 하나의 하찮은 행위를 움직이거나 둘러싸기만 해도, 내 뜻의 재생력으로 그 수를 불어나게 하여 아무도 다 셀 수 없을 정도로 많아지게 한다는 것을 분명한 어조로 말하는 것이다. 바다 속에 얼마나 많은 고기가 있으며 그 종류가 얼마나 많은 지를 누가 셀수 있느냐? 얼마나 많은 새들과 식물이 땅을 가득 채우고 있는지를?

 

16. 그러니 내 뜻 안에서 당신을 사랑합니다.’라고 말하면 이 작은 말이 사랑의 바다가 되고, 하나의 작은 기도는 기도의 바다가 되고, ‘당신을 흠숭합니다.’흠숭의 바다가 되고, 작은 고통은 고통의 바다가 된다. 그리고 영혼이 만약 그의 사랑합니다.’ 와 흠숭과 기도를 나의 의지 안에서 반복하며 고통을 겪으면, 나의 뜻이 사랑과 기도와 고통의 거대한 파도들을 이루며 높이 솟구치게 하여 영원하신 분의 끝없는 바다 속에 떨어지게 한다. 그러면 하느님의 사랑과 피조물의 사랑이 공동으로 자리하게 되는데, 그것은 하느님의 뜻과 그 피조물의 뜻이 하나의 같은 뜻이기 때문이다.

 

17. 내 뜻의 지배를 받기도 한 사람은 따라서 그가 내 뜻 안에서 하는 행위들과 같은 수의 바다들을 소유한다. 또 아주 사소한 일을 하지만 많은 것을 소유한다. 피조물의 사소한 행위를 즐겨 바다로 만드는 거룩하신 의지를 그가 소유하고 있기 때문이다.

 

18. 그런데 오로지 이 바다들과 함께 해야 대망의 하느님의 피앗의 나라를 탄원하여 얻어 낼 수 있다.

이런 이유로 내 뜻의 갓난이며 작은 딸인 사람이 필요했던 것이다. 이 딸의 작은 고통과 사랑합니다와 그녀가 행하는 모든 것을 영원하신 분의 바다와 통하여 바다들로 바꾸어, 내 뜻의 나라를 간청하러 솟아오를 수 있게 하려는 것이다.”

 

19. 나중에 나는 마음속으로, ‘다정하신 예수님께서 그분의 뜻에 관해 말씀하실 때면 대체로 늘 창조된 만물에 대한 언급을 빠뜨리지 않으신다. 어째서일까?’ 하고 생각하였다. 그러자 예수님께서 (내 안에서) 다시 기척을 내시며 이르셨다.

 

딸아, ‘지고한 피앗의 나라에서 살 사람은, 내 뜻이 그에 대한 사랑으로 행했고 또 행하고 있는 모든 것을, 그의 시작이요 기원으로 가지고 있어야 한다. 사실, 내 뜻은 알려져 있지 않기 때문에 사랑받지 못하고 있다.

 

20. 그런데 만물은 내 뜻에 대해 말하고 있는 생명들이다. 내 뜻이 창조된 만물 안에 고귀한 여왕처럼 숨어 있는데, 밖으로 나가기 위해서 사람들에게 알려지기를 원하고 있다. 이 여왕을, 곧 내 뜻을 숨기는 장막을 찢는 것이 지식이다. 그것은 내 뜻이 자기 자녀들 가운데로 가서 다스리게 하려는 것이다.

 

21. 그러니 누가, 내 뜻이 피조물에 대한 사랑으로 행하는 것을 모든 조물보다 더 잘 알릴 수 있겠느냐? 모든 조물은 모든 이가 언제나 현재적인 행위로 바라보며 접촉하는 것이 아니냐?

 

22. 딸아, 이 고귀한 여왕의 열정적인 사랑을 보아라. 여왕은 땅을 단단하게 하여 사람이 안전하게 걸어 다니게 하려고 자기를 땅으로 덮기까지 한다. 그리고 자기를 덮어 숨기고 있는 땅 위를 사람이 걸어가면, 그 여왕답고 고결한 작은 손으로 사람의 발바닥을 잡아 비틀거리지 않게 한다. 사람의 걸음걸이를 확고하게 해주려는 것이다.

 

23. 여왕은 어머니인 땅을 통하여 사람의 발바닥을 자신의 고귀한 가슴에 붙여 안고 있는 동안에도, 자기를 덮고 있는 땅이라는 장막을 떨치고 밖으로 나가기를 원한다. 사람은 그러나 누가 자기의 발걸음을 밭쳐주는지 누가 자기를 위하여 그 거대한 흙더미를 그리도 단단하게 지탱해 주는지에 대해서는 아랑곳하지 않고, 그 여왕을 밟고 다닌다.


24. 그러니 고결한 여왕은 계속 땅에 덮인 상태로 있으면서 오직 하느님의 뜻만이 소유할 수 있는 이루 말할 수 없이 큰 인내심으로 인정을 받을 날을 기다리고 있다. 사랑을 받기 위해서, 또 오랜 세월 동안 이 땅에 가려진 채 사람에 대한 사랑으로 자기가 해 온 일들을 길게 털어놓기 위해서다.

 

25. 사실, 여왕의 사랑은 너무나 커서 자기를 덮고 있는 장막을 찢어야 할 필요를 자주 느낀다. 또한 여왕으로서의 주권을 써서 그 장막인 땅을 뒤흔들며 지진을 일으키고, 그 절대적인 권력으로 도시와 사람들을 자기의 가슴속에 숨기기도 한다.

 

이는 사람의 발밑 땅 속에, 지배하며 다스리는 한 의지가 있다는 것과, 이 의지는 사랑을 주면서도 받지는 못해 슬픔에 겨운 나머지 온몸을 뒤흔들며 그 자신을 알리고 있다는 것을 사람에게 알리려는 것이다.

 

26. 복음서에 내가 내 사도들의 발치에 꿇어 엎드려 발을 씻어 주는 놀라운 대목이 나온다.

 

그때 나는 배반자 유다도 빠뜨리지 않았다. 교회가 기억하는 이 행위는 정녕 겸손하고 형언할 수 없이 자애로운 행위다. 그러나 나는 그것을 단 한 번 했을 뿐이다.

 

27. 반면에 내 뜻은 한층 더 깊이 내려간다. 사람들의 발을 받치며 땅을 단단히 굳히려고 그들의 발밑에서 계속 일하고 있다. 그들이 심연으로 떨어지지 않게 하려는 것이다. 하지만 아무도 주의를 기울이지 않는다. 고귀한 여왕은 그러나 오랜 세기에 걸쳐 모든 조물 안에 숨어 있으면서, 아무도 이길 수 없는 인내심을 가지고, 자기의 뜻이 알려지기를 기다리고 있다.

 

28. 여왕은 그것이 알려지면 자기를 숨기고 있는 수많은 장막을 찢을 것이고, 오랜 세기에 걸쳐 인간에 대한 사랑으로 자신이 행한 일도 알릴 것이다. 그러니 일찍이 들어본 적이 없는 놀라운 것들과 사람의 생각에 미처 떠오른 적이 없는 극단적인 사랑에 대해 말할 것이다.

 

29. 그래서 나는 내 뜻에 대하여 너에게 말할 때 창조된 만물에 대해서도 자주 말한다. 창조된 만물의 생명인 내 뜻이 이 만물을 통하여 모든 존재에게 생명을 주고, 영원한 피앗의 나라가 올 수 있도록 그 생명이 알려지기를 원하기 때문이다.

 

​​30. 어디서나 내 뜻은 장막에 가려져 있다. 바람이라는 장막에도 가려져 있다. 그러니 이 장막들로부터 어루만지는 듯한 서늘하고 상쾌한 공기를 사람에게 가져온다. 그리고 재생의 숨도 가져와서, 끊임없이 새로운 삶에 다시 태어나 은총 안에 더욱더 성장하게 한다. 그러나 바람에 가려진 이 고귀한 여왕은 자기의 어루만짐이 퇴짜를 받으며 모욕되고, 자기가 주는 상쾌한 공기가 인간 정욕의 열기로, 재생의 숨이 은총에 치명적인 숨으로 갚음을 받는 것을 느낀다.

 

31. 여왕은 장막을 뒤흔든다. 그러면 바람이 격노로 바뀌고, 그 강력한 힘으로 사람들과 도시들과 지역들을 깃털처럼 휩쓸어가면서 이 바람 안에 숨어 있는 고귀한 여왕의 권능을 알린다. 조물치고 내 뜻을 감추고 있지 않은 것은 없다. 그러므로 모든 조물이 내 뜻이 알려지기를 기다리고 지고한 피앗의 나라의 도래와 그 완전한 승리를 기다리고 있는 것이다.”

 

 

 

 

 

 

 Book of Heaven Volume 20 November 4, 1926

 

How the Most Holy Virgin was the faithful copy of Her Creator and of all Creation. How the Divine Will has the virtue of changing drops of water into sea. The Divine Will veiled within created things.

 

I was in my continuous state in the Supreme Will, praying my Queen Mama to help me to impetrate this Kingdom of the Eternal Fiat; and my sweet Jesus, moving in my interior, told me: “My daughter, the most perfect copy of the children of the Kingdom of My Will was My Celestial Mama; and because It had Its first Daughter in It, Redemption could come; otherwise, had We not had the first Daughter of Our Will, I, the Eternal Word, would never have descended from Heaven. In order to descend upon earth, I would never have made use of, nor trusted, children who were extraneous to Our Will.

 

“So, you see, a Daughter of Our Will was needed for the coming of the Kingdom of Redemption; and because She was Daughter of the Kingdom of the Eternal Fiat, She was the faithful copy of Her Creator and the perfect copy of all Creation. She was to enclose all the acts that the Supreme Will exercises in all created things; and because She had supremacy and sovereignty over all Creation, She was to enclose within Herself the heavens, the stars, the sun and everything, so that the copy of the heavens, of the sun, of the sea and also of the earth, all flowery, might be found in Her Sovereignty.

 

“So, in looking at My Mama, one could see in Her portents never before seen. one could see heavens; one could see most refulgent sun; one could see crystal clear sea, in which We reflected Ourselves in order to see Our Daughter. one could see earth at springtime, always flowery, that attracted the Celestial Maker to take His strolls on it. Oh! how beautiful was the Celestial Sovereign, as We saw in Her not only Our copy, but all of Our works enclosed in Her. And this, because She enclosed Our Will within Herself.

 

“Now, for the coming of the Kingdom of the Supreme Fiat, another daughter of Our Will was needed, because if she were not Its daughter, Our Will could entrust to her neither Its secrets, nor Its sorrows, nor Its knowledges, Its prodigies, Its sanctity, Its dominions. Just as a father and a mother enjoy making their goods known to their children and making their children possess themeven more, they would like to possess more in order to make them more rich and happyso does My Will enjoy making Its goods known to Its children, to make them rich and happy, of a happiness without end.

 

“Now, in the Kingdom of the Supreme Fiat, We will have the copies of the Sovereign Queen. So, She too longs for and awaits this Divine Kingdom on earth, in order to have Her copies. What a beautiful Kingdom It will bea Kingdom of light, of infinite riches, a Kingdom of perfect sanctity and of dominion. Our children of this Kingdom will all be kings and queens; they will all be members of the Divine and Royal Family. They will enclose all Creation within themselves; they will have the resemblance, the physiognomy of Our Celestial Father, and therefore will be the fulfillment of Our Glory and the crown of Our head.”

 

Then, I remained thinking about what Jesus had told me, and I thought to myself: “Before She knew that She was to be the Mother of the Word, my Mama had no pain or sorrow; more so, since by living within the expanses of the Supreme Will, She was happy. Therefore, among the many seas She possessed, She lacked the sea of pains. Yet, without this sea of sorrow, She impetrated the longed for Redeemer.”

 

And Jesus, resuming His speaking, added: “My daughter, even before knowing that She was to be My Mother, My dear Mama had Her sea of sorrow, and this sea was the pain because of the offenses given to Her Creator. Oh! how She grieved. And then, this pain of Hers was animated by a Divine Will, that She possessed, and that contains the virtue of a fount: It has the virtue of changing everything that is done in Itthe littlest things, the drops of waterinto unending sea. My Will does not know how to do small things, but all great.

 

And this is so true, that it was enough for Us to open Our mouth to say ‘Fiat’ in order to extend a heaven whose boundaries cannot be seen; one ‘Fiat’ to form a sun that fills the whole earth with light; and many other things.

 

“This says in clear notes that if My Will operates or invests an atom, a little act, that atom, that little act, becomes sea; and if It bends down to do small things, It makes up for them with Its regenerative virtue, making of them such a great number that man cannot arrive at counting them all. Who can arrive at counting how many fish and how many species are in the sea? How many birds, how many plants fill the earth?

 

Therefore, the little ‘I love You’ in My Will becomes sea of love; the little prayer turns into sea of prayer, the ‘I adore You’ into sea of adoration, the little pains into sea of pains. And if the soul repeats her ‘I love You,’ her adoration, her prayers in My Volition, and suffers in It, My Will rises, forming gigantic waves of love, of prayers and of pains, that go to unload themselves into the unending sea of the Eternal one, in such a way as to place the love of God and that of the creature in common, because one is the Will of both one and the other.

 

“Therefore, one who lets herself be dominated by My Will possesses as many seas for as many acts as she does in It; and while she does little, she has much. She has a Divine Volition that delights in making of the little act of the creature a sea; and only with these seas can she impetrate the longed for Kingdom of the Divine Fiat. This is why Our newborn, the little daughter of My Will, was needed, so that, turning her little pains, her ‘I love You’ and everything she does into seas that communicate with the Sea of the Eternal one, she can have ascendancy to impetrate the Kingdom of My Will.”

 

After this, I was thinking to myself: “When my sweet Jesus speaks about His Will, He always touches upon Creation, for the most part. How is it?”

And Jesus, moving again, told me: “My daughter, one who must live in the Kingdom of the Supreme Fiat, must have, as her beginning, her origin and everything that My Will has done and is doing for love of her. In fact, My Will is not loved because It is not known. Now, Creation is the speaking life of My Will. In all created things My Will is hidden like a noble Queen who, in order to go out, wants to be known. Knowledge will tear the veil that hides It, so as to go out and reign in the midst of Its children. And who can make known what My Will does for love of creatures better than Creation, that is looked at and touched by everyone, with an act ever present?

 

“My daughter, look at the passionate love of this noble Queen. She reaches the point of veiling Herself with earth in order to render it firm, so that man may walk safely upon it. And as he walks over the veil of earth that hides Her, She takes the soles of his feet in Her noble and royal little hands, so that man may not stagger, in order to give him firm step. And while holding, through mother earth, the soles of man tightly to Her noble breast, She would want to go out, unveiling Herself of the veil of earth that covers Her, but man walks over Her without even paying attention to see who is sustaining his stepwho maintains that great mass of earth so firmly for him, so that he may not stagger.

 

“And the noble Queen continues to remain veiled with earth, and with unspeakable patience, that only a Divine Will can possess, It waits to be recognized in order to be loved and to narrate Her long storywhat She has done for love of man, veiled by this earth. And Her love is so great, that many times She feels the necessity to tear that veil of earth that covers Her; and making use of Her dominion, She shakes the earth and, with Her empire, hides cities and peoples into Her bosom, so that man may know that inside that earth, under his feet, there is a Will ruling and dominating, that loves and is not loved, and that, sorrowful, shakes Itself to make Itself known.

 

“In the Gospel, one can read with wonder of when, prostrated at the feet of My Apostles, I washed their feet; and I did not skip even the perfidious Judas. This act, that the Church remembers, was certainly very humble and of unspeakable tenderness, but I did this act only once. But My Will descends even lower; It places Itself under their feet with a continuous Act, in order to sustain them, to render the earth firm, so that they may not fall into the abyss. Yet, no attention.

 

“This noble Queen is waiting with invincible patience, veiled for so many centuries in all created things, for Her Will to be known. And when It becomes known, She will tear the many veils that hide Her, and will make known what She has done for so many centuries, for love of man. She will say unheard-of things, excesses of love, that no one has ever thought of. This is why, in speaking to you about My Will, I often speak about Creationbecause My Will is life of all created things, and through them It gives life to all; and this life wants to be known so that the Kingdom of the Eternal Fiat may come.

 

“Everywhere is My Will veiled. It is veiled in the wind, and from within those veils, It brings man Its refrigerating freshness, as though caressing him, and Its regenerative breath in order to regenerate him continuously to new life ever growing in grace. But the noble Queen, veiled in the wind, feels Her caresses being rejected into offenses, Her freshness into ardors of human passions, and Her regenerative breath being requited with a deadly breath against Her grace. And She shakes Her veils, and the wind turns into fury; and with its might, it sweeps away peoples, cities and regions as if they were feathers, making known the power of the noble Queen hidden in the wind.

“There is not one created thing in which My Will is not veiled, and therefore all of them are waiting for It to become known, and for the coming of the Kingdom of the Supreme Fiat and of Its full triumph.” 

 

 

 

 
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